- 2019. 01.09. EFOP román kutatás egyéni interjúk
A kutatás során alkalmazott módszerekbe és eljárásokba elsődlegesen a humán szolgáltatások területén dolgozó, szakmailag felkészült ifjúsággal foglalkozók és / vagy ezt a célcsoportot támogatók kerültek bevonásra: ifjúságsegítők, pszicho-pedagógusok, szociál-pedagógusok, pedagógusok, gyermek és ifjúságvédelem szakmai munkatársai, szabadidő szervezők edzők, szakkörök, csoportok vezetői, civil szervezetek munkatársai, települési ifjúsági referensek, önkormányzatnál dolgozó egyéb ifjúsági ügyekért felelősök. A kutatási folyamat figyelemmel a célzott kutatási szándékra és a vizsgálandó területre döntően primer kutatási elemekből épült fel, melyek meghatározásakor azt vettük figyelembe, hogy az egyes elemek egymásra épüljenek, képesek legyenek az ok-okozati összefüggések vizsgálatára és mind kvalitatív, mind kvantitatív elemeket tartalmazzanak. A kvalitatív kutatás egyéni és csoportos interjúkból áll, amelyeknél a legfőbb hangsúly a személyességen, közvetlenségen és nyitottságon van, célja pedig az, hogy segítse a kérdőíves lekérdezés pontosítását úgy a kérdések kialakítása, mint a kapott eredmények értékelése tekintetében. A kvalitatív elemek beemelését különösképpen indokolta a vizsgálandó csoport demográfiai sokszínűsége, eltérő társadalmi megítélése, státusza, szerepe, hatóköre, illetve kiemelt tény, hogy a lekérdezettek három ország állampolgárai, ezért számukra nélkülözhetetlen az egyéni és közösségi munka a feltárás során.
Ennek fényében elkezdődtek Romániában a szakértői egyéni interjúk és a fiatalokkal is az egyéni interjúk.